Pages

søndag 23. november 2008

Aktivt språk, Jenta som utforska læringsteoriar, 4 og siste del

Denne vandringa har vore lang,
Jenta har utforska teoriar med store sprang

Sosiokulturelle læringsteoriar brukar språket
Læring gjennom samarbeid, slik Vygotsky håpet

Vygotsky, russisk psykolog
Studerte læring, og var tenkande pedagog

Den nærmaste utviklingssona viser mogleikane elevane har
Sona er dynamisk og endrar seg med reiskapane til eleven som kar

Undervisninga må leggjast på eit høgare nivå
For nye grenser å strekkja seg mot, eleven må

Bruner innførte scaffolding i ein spiral
Eleven får hjelp og støtte i læringas mal

Til meir problematisk oppgåva er
Eleven av læraren hjelp får, til elven ser

Eleven får gradvis meir ansvar
Og læraren fadar til den stille ”far”

Situated læring og imitasjon
Lærlingen lærer på sin egen stasjon

Språket er skapt av samfunnet og blir våre briller
Det er dette som avgjer korleis me tenkjer om biller

For born er språket og handlinga ein del av same situasjon
”- ta spade, lage kake” blir begrep som fyller ein funksjon

Innover for tanken er språket viktig som funksjon
Språket reiskap er utover for kommunikasjon

Tileigning av tankar frå den ytre kultur
Og omforming av tankar frå utan å bli sur

Elevane lærer gjennom virksomhet
Med mål og meining og ved hjelp av aktivitet

Jenta mange tankar har
Desse til hjelp for språket var

9 kommentarer:

Ole Johannes sa...

Dette syntest eg var veldig bra,
ny kunskap til meg, takk ska du ha!

Føken Heidi,ein diktar av rang,
kunne hørt de om igjen gang på gang

Ja du heidi, du får det te,
dette syntes eg var ein kjempe ide.

Kanskje eg og ska bjyne skrive dikt
for dette trur eg blir godt likt:)

Tina Totland sa...

Hei Heidi:-)
Du er så kreativ!!!:-D
dette var kjempa bra, og ikkje minst lærerikt. Du skrive kjempe bra, å vise at du har god forståelse for da me helde på med:-)

Hauge sa...

Ole Johannes:
Tusen hjertelig
du skriver slett ikke smertelig:p

Tina:
Flott du synest det var lærerikt, for eg var redd lærdommen forsvann saman med mine stakkarslige rim!

Unknown sa...

Hei

Nok en gang et flott innlegg =) Virker som du bruker mye tid på å lete etter lærerikt stoff og ikke minst på å finne ord som passer til rimene. Når det er skrevet på denne måten, tar innlegget oppmerksomhet min og det fører til leselyst når jeg først kommer inn på bloggen din.

Fortsett med det fine arbeidet!

Jan Even

Steinar sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Steinar sa...

HeI!

Variasjon er bra, og rim er heilt klart ein effektiv kognitiv strategi også.

I kva grad er du einig denne utsegna:
"Språket er grensa for mine tankar"

Hauge sa...

Jan Even: Det var kjekt å få tilbakemelding på! Tusen takk :)

Steinar: Eg har brukt helga på å tenkja på utsegna di, og eg har konkludert med at eg er ueinig. Eg trur at me kan tenkja lenger enn me har språk til. Ta for eksempel personar med downs eller hjerneskadde personar, eg trur dei har mange djupe tankar som ikkje kjem tydeleg fram. Eg meinar at språk og tanke ikkje er det same, så vel som språk og kommunikasjon, og tanke og kommunikasjon.
For er det ikkje slik at me tenkjer ofte djupare enn kva me har språk til å beskriva!?

Steinar sa...

Interessant svar, du har nok mykje rett i det! Eg og trur og håpar at me kan tenkje lengre enn språket tillet oss........

Hauge sa...

eg håpar det! men det er mine tankar.. for nokon kan vell språk og tanke bli som høna og egget. Kva kom først?
Nokon må vell ha tenkt at me trong eit språk?
Det med egget får nokon andre ta seg av :)